Monday, March 29, 2010

Bonus Untuk UMNO

Sudah tentunya respon dari pengekalan Nik Aziz sebagai Mursyidul AmPAS bercampur baur dikalangan orang UMNO mahupun penganut PAS.

Ada yang menarik nafas lega dan ada juga yang kecewa. Penganut PAS yang lega mungkin kerana ketokohan (konon) dan 'jenama Tok Guru' masih boleh dijaja kepada orang melayu memastikan PAS terus dianggap sebagai parti yang kononnya 'wajib' disokong. Kecewa mungkin juga kerana merasakan Nik Aziz sebenarnya sudah tidak lagi relevan samada dengan perjuangan asal PAS ataupun dasar yang semakin liberal dan longgar atas tekanan rakan pakatan.

Melihatkan kredibiliti sebagai pentadbir dan tingkah laku Nik Aziz akhir-akhir ini, penulis merasakan pengekalan Nik Aziz adalah satu petanda PAS akan terus lemah dan hanyut. Bloggers PAS sendiri sudah tidak segan silu untuk mengkritik Nik Aziz.

Ada dikalangan penganut PAS akar umbi juga semakin keliru dengan perjuangan PAS. Muka mereka dah menjadi semakin tebal kerana banyak tohmahan dan hukum yang dilontarkan kepada UMNO kini terkena ke batang hidung mereka sendiri. Mereka dulu yang terlalu 'rigid' menjatuhkan hukum kini terpaksa menelan kembali kata-kata nista mereka. Mereka kini sudah terlalu sensitif dan segan untuk menggunapakai slogan-slogan yang berbau islam pada PAS.

Tahniah PAS kerana mengekalkan 'Tok Guru' anda. Ini adalah satu bonus untuk UMNO dan semoga rakyat Malaysia akan terus menyaksikan penipuan dan ragam sebenar pakatan pembangkang khususnya Nik Aziz dan pemimpin-pemimpin PAS yang kononnya lebih islamik.

1 comment:

  1. ...oooohhh..bagus betui seperti yang diduga Tok Guru kita terus kekal sebagai Mursidur Am dan masih terus releven untuk terus berjuang bersama DAP untuk meruntuhkan UMNO yang menjadi benteng terakhir kaum Melayu.. PAS For All..

    ..saudara kita dalam DAP tentu sangat gembira dan mengalu-galukan perlantikan itu kerana hanya Tok Guru seorang sahaja yang berani menyerang UMNO dengan pelbagai 'fatwa'..

    ReplyDelete

Sila berikan pendapat anda di sini .

anda bertanggungjawab sepenuhnya atas komen yang diberi.sebolehnya jika Anonymous,sila letak nama samaran di pangkal komen anda untuk tujuan rujukan post anda.