Saturday, May 1, 2010

Hari Pekerja Dan COLA

Tahniah kepada semua pekerja yang masih mendukung aspirasi BN dan 1 Malaysia. Bagi yang telah mengundi BN di Hulu Selangor dan tidak tertipu dengan dakyah dan janji-janji kosong pembangkang, syabas diucapkan.

Diharapkan juga samada dalam sektor awam ataupun swasta, pekerja yang juga adalah aset penting negara tidak mudah terpengaruh dengan khabar-khabar angin dengan pelbagai cerita karut dari masa ke semasa.

Hanya mereka yang lemah antibodi dan jatidiri sahaja yang akan terus dan sentiasa lena dibuai dengan khabar angin. Khabar angin negatif tentang kerajaan yang seumpama virus yang cepat tersebar akan sentiasa dinantikan bagi pekerja yang tak tahu bersyukur dan berterima kasih. Mereka ini seperti anjing dengan bayang-bayang dan mudah tertipu dengan retorik dan fatamorgana pembangkang.

Tahniah juga untuk CUEPACS yang dapat menanggani masalah pekerja dalam sektor awam dengan baik. Tindak balas CUEPACS sentiasa cepat dalam sesuatu isu yang berkaitan kerajaan dan pekerja. Bersatu kita teguh,bercerai kita roboh. Banyak tuntutan CUEPACS telah disempurnakan oleh kerajaan kerana lebih realistik dan tidak melampau.

Permintaan CUEPACS berkaitan semakan Imbuhan Tetap Perumahan Awam, COLA dan lain-lain sudah tentunya dinantikan oleh kakitangan awam.

PPUBT juga ingin bertanya kepada kakitangan awam yang cukup ghairah menyebarkan cerita kononnya COLA akan dihapuskan... apa perkembangan dengan cerita yang saudara semua sebarkan itu ?


Gambar hiasan

No comments:

Post a Comment

Sila berikan pendapat anda di sini .

anda bertanggungjawab sepenuhnya atas komen yang diberi.sebolehnya jika Anonymous,sila letak nama samaran di pangkal komen anda untuk tujuan rujukan post anda.