Monday, April 5, 2010

Kemana Lambang Baru Pakatan Rakyat ?

Sudah 4 bulan sejak konvoksyen Pakatan Rakyat yang di adakan di Selangor pada bulan December yang lalu. Maka sejak itulah juga Pendaftaran Pakatan Rakyat tertangguh. Atas sebab apa tertangguh sehingga 4 bulan lamanya? Apakah ada dalang di sebalik semua yang menggagalkan usaha DAP,PAS dan PKR dalam mendapat Hak atas nama Pakatan Rakyat itu?

Ini lah yang sebenarnya menjadi persoalan buat kita. semua,terutama ahli dan penyokong Pakatan Rakyat itu sendiri. Ahli dan penyokong PAS DAP dan PKR sememangnya mengharapkan Pakatan Rakyat ini ditubuhkan bagi menjamin kesepakatan yang mereka janjikan.

Untuk makluman pada konvokeyen Pakatan Rakyat yang lalu, PAS, DAP dan PKR telah mencapai kata sepakat untuk mendaftarkan di bawah ROS bagi mewujudkan Parti Pakatan Rakyat. Persepakatan ini juga di meterai oleh Anwar Ibrahim mewakili PKR, Lim Kit Siang DAP dan Haji Hadi PAS. Perjanjian ini di saksikan beribu hadirin ahli dan penyokong ketiga tiga parti. Malah media cetak dan TV serta blogg Pakatan Rakyat semuanya mengeluarkan pernjanjian bersejarah itu. Memang hebat sewaktu sidang mementerai perjanjian tersebut.

Malah pihak Pakatan Rakyat ini mengadakan pertandingan mencipta logo bagi Pakatan Rakyat gunakan apabila terdaftarnya Parti mereka itu. Logo tersebut telah pun ada dan ada di kalangan ahli dan penyokong pakatan Rakyat ini gunakan di ruang Blogg dan Facebook.

Namun mengapa sampai sekarang tidak di daftarkan nama Parti Pakatan Rakyat itu? Apakah UMNO menghalang pendaftaran parti mereka? Atau pun ROS tidak membuat kerja dengan cepat bagi menyegerakan pendaftaran pakatan rakyat itu?

Jika UMNO yang menghalang pendaftaran Parti Pakatan Rakyat sudah pasti kecoh di sana sini akan UMNO yang menjadi dalang dalam mensabotaj Pakatan Rakyat itu. Malah akan kita dengar kata kata Pedas dari Pemimpin Pakatan pembangkang yang menyalahkan UMNO punca di sebalik kelewatan pendaftaran Pakatan Rakyat itu. Blogger dan Facebooker pakatan Rakyat juga akan mengamok tak tentu hala kerana UMNO punca mereka tidak dapat menjadi Pakatan Rakyat yang Sah.

Kenapa Lewat pendaftaran Pakatan Rakyat??? Jawapanya kerana mereka Pemimpin Pakatan Rakyat tidak mendaftar di ROS bagi menubuhkan Parti Pakatan Rakyat itu. Kerana mereka ketiga tiga pemimpin yang hadir mengumumkan pendaftaran parti Pakatan Rakyat itu telah Berbohong di depan khalayak ramai bagi memanipulasi hadirin yang hadir waktu itu. Kiranya ahli dan penyokong DAP,PAS dan PKR tu semua kena tipu lah dengan boss depa. Kesian...

PAS itu MELAYU
UMNO itu ISLAM

ANWAR HARUS BERTAUBAT

Sumber - papagomo.com



No comments:

Post a Comment

Sila berikan pendapat anda di sini .

anda bertanggungjawab sepenuhnya atas komen yang diberi.sebolehnya jika Anonymous,sila letak nama samaran di pangkal komen anda untuk tujuan rujukan post anda.