Thursday, August 20, 2009

Mengimbau Isu Bukit Gantang



Ulasan * Sekiranya mangsa-mangsa Memali masih hidup hari ini mungkinkah mereka merelakan pas menjadi kuda kepada dap ? Bagaimana agaknya perasaan keluarga dan sanak saudara mereka pada hari ini ? Kalau dulu, mereka terpengaruh dengan hasutan agar tidak memilih UMNO kerana bersekongkol dengan orang kafir. Jangan memilih pemimpin dari orang bukan islam, kini itu semua hanyalah tinggal satu lagi sejarah retorik pas.

Pas cukup berpuashati menjadi PEMECAH UNDI MELAYU, sedangkan mereka tidak mampu untuk menjadi ketua dalam gabungan pembangkang. Adakah pkr dan dap akan merealisasikan angan-angan pas ? Atau mungkin pas merasakan mereka mampu mentarbiyah kedua parti itu ? Yang lebih pasti buat masa ini, pas hanya menjadi kuda tunggangan apabila sanggup meliberalisasikan ideologi politik mereka yang dulu kononnya lebih islamik dari UMNO. Kemanakah perginya slogan Negara Islam, Hukum Hudud dan Membangun Bersama Islam ? Itu semua telah cair dengan slogan Negara Berkebajikan dan Pas For All.

Sedikit pun tidak menjadi kudis pada UMNO dengan pertukaran kulit pas ini. Apa yang penting tolong jangan memperkudakan agama seolah islam itu hanya milik pas. UMNO sememangnya dari dulu berpijak dibumi yang nyata dan tidak sekali mahu menjual janji-janji agama untuk meraih undi. UMNO kini hanya sekadar memulangkan paku buah keras atau sekadar 'mempeghagatkan' pas kalau-kalau mereka dah terlupa dengan serangan-serangan hukum pada UMNO suatu waktu dulu. Juga untuk menyedarkan rakyat dengan siapa pas dan melayu pkr sedang diperkudakan. Melayu jangan lupa sejarah.

1 comment:

  1. hehe..
    apa beza pas dengan PR dan Pas tanpa PR??
    adakah mereka bersama UMNO??
    tak payah laa sembang pasal hudud kalau syariah cara melayu pun x boleh nak buat...
    nak sebat 40 ke 80??
    8 kali pun punya susah...

    ReplyDelete

Sila berikan pendapat anda di sini .

anda bertanggungjawab sepenuhnya atas komen yang diberi.sebolehnya jika Anonymous,sila letak nama samaran di pangkal komen anda untuk tujuan rujukan post anda.