Thursday, December 16, 2010

Kera Mengamuk Di Kuala Lumpur



Sekumpulan kera telah mengamuk di lobi parlimen setelah seekor dari kera tersebut yang dipercayai ketua mereka disuruh keluar oleh seorang lelaki dari terus menganggu persidangan parlimen.

Dalam kekecohan tersebut tiada berlaku sebarang kecederaan. Ketua dan kumpulan kera yang mengamuk, akhirnya kembali normal walaupun ketidakpuasan hati masih nampak melalui cara mereka melompat meninggalkan parlimen.

Kera-kera ini sentiasa bertindak liar setiap kali masuk ke dalam Dewan Parlimen. Kejadian kera mengamuk juga selalu berlaku di Persidangan DUN Perak.

Menurut seorang penjual ais krim di Zoo Taiping, kera-kera yang mengamuk di Dewan Parlimen dan Dewan Negeri Perak adalah spesies yang sama yang semakin pupus yang dikenali sebagai Anvarismepasdapdikudakuda.


Gambar hiasan

5 comments:

  1. Blogger Wanredone said...

    Al-Fatihah. Takziah buat keluarga Datuk Sulaiman Taha!

    ARAS TANDA PRU13......
    sekiranya berlaku prk di dun N.5 Tenang, bererti PRU13, akan diadakan dalam tahun 2012.

    Sekiranya TIDAK berlaku prk di dun N.5 Tenang, besar kemunginan PRU13 diadakan serentak dengan p/raya negeri Sarawak, iaitu sebelum July, 2011!
    Watch-out!

    ReplyDelete
  2. Bro, mari kita 'sokong' cadangan PKR mengambil tindakan saman ke atas Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia. Biar rakyat tahu sape yg di pihak benar, dan sape yg di pihak x berkata benar.

    Biar di mahkamah nnt terbongkar suma dakwaan berok2 parlimen PR kononnya anuaww langsung x diberi peluang utk berikan bukti atas dakwaan fitnahnye tuh.

    Ayuh bro, kita sokong beramai2, semoga kes saman tuh nanti dijalankan dengan segera tanpa ade siri penangguhan dr pihak speaker mahupun dari pihak ANUAAWW nnt.

    ReplyDelete
  3. Untuk pengikut tegar pakatan rapuh, buatlah camna pun...depa tetap rela dikencing oleh anvar.

    Bila bapa Saiful berjumpa YDP Agung, depa boleh kata "anak mengadu kpd polis,bapa mengadu kpd Agung....polis buat apa ?"

    Tak taulah, samada depa ni mengikuti perjalanan kes atau mmg tak faham satu habuk pun pasal kes ataupun buat2 tak tau kedudukan sebenar yg mana anwarlah yg sentiasa meminta kes liwatnya ditangguh. TANGGUH TETAP TANGGUH !!

    Mungkin kalau wan azizah atau nurul sendiri yg angkat kaki dari anvar, baru depa nak buka mata. Silap2 kak wan pulak dikatakan dibeli oleh UMNO.

    ReplyDelete
  4. Nuar Berahim ni adalah species yang tak berguna langsung kepada agama, bangsa dan negara.

    Beruk pun berguna...kalau dilatih boleh suruh panjat nyior.

    Masalahnya Nuar Berahim berjaya menjadikan Ahli Parlimen yang lain itu menjadi beruk-beruk liar yang tidak bertamaduan.

    Kasihan pengundi yang sudah tersilap memberikan undi kepada mereka ini yang sama sekali tidak diperlukan oleh sistem demokrasi di negara kita.

    Selepas ini saya yakin, dengan kerja kuat seluruh jentera UMNO dan BN, kita akan singkirkan mereka dari mendekati parlimen kita.

    Mohon paut ke blog tuan. TQ

    ReplyDelete
  5. BM, betul tu. Haru biru di parlimen baru2 ni mcm dah dirancang. Tgok shj banner2 yg dipegang, siapa punya tulisan tangan bley buat FONT camtu....mungkin tulisan tgan mahfuz kut....

    PRU 13 nnti kita harapkan jgnlah rakyat trus diulit mimpi slogan dan retorik mreka..

    ReplyDelete

Sila berikan pendapat anda di sini .

anda bertanggungjawab sepenuhnya atas komen yang diberi.sebolehnya jika Anonymous,sila letak nama samaran di pangkal komen anda untuk tujuan rujukan post anda.