Monday, October 12, 2009

PAS Meracau Tak Keruan

Setelah Tan Sri Isa menang PRK Bagan Pinang berbagai tajuk dan ulasan keluar dari mulut pemimpin dan bloggers penyokong PR. Di antara lain ialah :

1. UMNO menang di Bagan Pinang tapi kalah menentang rasuah. ( Salahuddin Ayub )
2. Antara maruah dan rasuah. UMNO hanya menang rasuah tapi kalah maruah. ( YB Siti Mariah ).
3. . Pengundi Bagan Pinang pilih rasuah dari maruah. ( Dr Lo Lo ).
4. Kalah dalam menang. Menang menentang rasuah ( Ustat Al Mahfuz ).
16. Dan banyak lagi le yang lain.... ..................lebih kurang sama aje le.......................
Dan berbagai lagilah ulasan mereka ini untuk mengubati kekecewaan PAS kalah di Bagan Pinang.

2. Sudah kalah tu, sudahlah. Apa nak bising-bising lagi. Terimalah dengan hati terbuka. Lihat kelemahan diri sendiri. Jangan asyik menuding jari bagi meletakkan kesalahan pada orang dan parti lain. Tidak bijak namanya. Takkan pengundi Bagan Pinang ( seramai 8 ribu lebih memilih ISA ) bodoh sangat .

3. Mereka bukan pilih calun sahaja . Mereka juga akan melihat parti. Melihat dasar pejuangan yang meyakinkan mereka atau tidak. Bukan pengundi Bagan Pinang buta huruf.

4. Cukuplah-cukuplah memperbodohkan pengundi. Pengundi ini pun ada otak dan fikiran malahan lebih cerdik dari anda dan kita semua. Adat pertandingan, ada lah kalah menang. Jadi bila kalah dan mahu bangkit kembali , kita semua perlu melihat faktur dalaman dahulu. Dalam mana-mana pertandingan sukan umpamanya, ahli-ahli sukan terkenal akan memberi faktur kekuatan dalaman dan kekuatan untuk memperbaiki diri sendiri dan melawan diri sendiri itu adalah faktur utama kekuatan dan kemenangan mereka.

5. Dah kalah , diam aje le. Ada lagi PRK selepas ini. Kalau tak ada pun, PRU tak lama lagi akan menjelang. Jadi dari sekarang , semua parti baik merangka strategi masing-masing bagi mencapai kejayaan. Asyik menyalahkan orang lain tak akan membawa ke mana.

6. Kalau nak bercakap dan memberi pandangan pun, biarlah sepadan dengan keterampilan kita. Ini songkok dan kopiah, tanda hitam lebam di dahi , jubah menyapu tanah, tetapi mulut : Ya Allah , mengalah kita semua yang berpakaian dan berketerampilan biasa ini.

......
Dengan ulasan-ulasan dan pandangan sebeginilah maka pengundi-pengundi di kawasan lain pun makin jauh hati dengan PAS dan PR, seolah mereka bodoh semuanya kerana tidak memilih parti dan pakatan mereka. Tak berfikir ke pemimpin mereka ini?
Nota : Untuk lebih jelas lihat kritikan pendokong PAS terhadap kepimpinannya di SINI

Sumber : http://arifomar.blogspot.com

1 comment:

  1. ya ALLAH...bukakanlah pintu hati penyokong2 PR...terok benor dah.sampai tak tau beza batil dan haq..kalau masih 'mumayyiz' boleh la dipiat telinge nyerr...he..he..he...
    -tapah voter-

    ReplyDelete

Sila berikan pendapat anda di sini .

anda bertanggungjawab sepenuhnya atas komen yang diberi.sebolehnya jika Anonymous,sila letak nama samaran di pangkal komen anda untuk tujuan rujukan post anda.