Friday, September 14, 2012

Wira Yang Tak Didendang

Pemanah elit paralimpik negara, Hasihin Sanawi (kiri) yang memenangi pingat perak, mengucapkan tahniah kepada atlet dari Itali, Oscar de Pellegrin yang memenangi pingt emas dalam acara recurve individu W1/W2 (berkerusi roda) Sukan Paralimpik London 2012. Memerhatikan pememang pingat gangsa, Tseng Lung Hui dari Taiwan (kanan).
























ZIYAD menunjukkan pingat gangsa yang dimenanginya dalam acara melontar peluru lelaki F20 di London.


Sedang kejayaan atlit olimpik dengan bermacami anugerah dan imbuhan yang mereka dapat dari pelbagai pihak, kejayaan atlit paralimpik negara hanya sekadar suam-suam kuku. Sebenarnya ramai rakyat Malaysia yang turut bersimpati dengan nasib 2 orang atlit yang turut sama menjulang nama Malaysia di pentas dunia yang tidak setanding dengan pengikhtirafan atlit olimpik. Puak pembangkang pula seperti biasa mengambil kesempatan.

Lihat sahaja respon rakyat Malaysia melalui akhbar dan internet, ramai yang bersetuju jika mereka juga sepatutnya mendapat pengiktirafan yang sama. Tahniah dari PPUBT kerana kejayaan atlit ini mengangkat nama Malaysia.



Lihat respon dari artikel yang berkaitan dari
SinarHarian










No comments:

Post a Comment

Sila berikan pendapat anda di sini .

anda bertanggungjawab sepenuhnya atas komen yang diberi.sebolehnya jika Anonymous,sila letak nama samaran di pangkal komen anda untuk tujuan rujukan post anda.